2017年9月24日星期日

玫瑰痤瘡、濕疹及敏感皮膚(三)


時間真係過得好快好快,呢一年內實在有好多睇過『玫瑰痤瘡、濕疹及敏感皮膚(二)』嘅玫友(玫瑰痤瘡嘅朋友)傾過偈,而大部份嘅問題都係一樣,最多人問嘅問題:



1) 問我最近情況如何?
答:我現時嘅情況穩定,不過偶然都會出一兩粒瘡,無固定位置,不過唔搞佢,過幾日都會消失,如果忍唔住搞佢,就一定好耐都唔會好。至於有時出嘅較大粒嘅瘡,好痕,好驚會變大粒嘅石頭瘡,而我就試過用碘酒滴落棉花棒度,然後才搽落瘡嘅位置,第二日就會有膿頭走出嚟(一定唔會用手搞粒瘡),由得佢第三日就會開始收細唔痕,不過一定要好小心,千祈唔好俾碘酒整到眼!!

2) 仲有無睇中醫?
答: 有,雖然可以唔去,不過我都仍會一個月去一至兩次東區醫院搵李醫師覆診,當調理身體。等天氣轉涼後,我會開始停藥,到時再分享完全停藥後嘅情況。

3) 點解中醫寫病名唔係寫[玫瑰痤瘡],而係寫[面游風病]?
答:因為中醫學上是沒有[玫瑰痤瘡],大部份皮膚病中醫學名都係[游風病]。


4) 點解今年夏天塊面特別易紅及出瘡?
答:因為今年八月特別多颱風,而大部份嘅玫友都對天氣及空氣嘅轉變而皮膚變得敏感,甚至出瘡。

5) 睇咗幾次中醫,點解都仲未好?
答: 睇中醫一定要俾耐性,慢慢醫治及調理,一定唔可以諗住食一兩個禮拜就會好返,一般情況至少都要一兩個月才會見效用。

6) 平時需要戒口嗎?
答:一定要戒口,牛、鵝、蝦、薑、蔥、蒜、甜品、汽水、咖啡、奶茶、酒等等都要戒,煎炸焗盡量少食,最好食蒸煮。仲要煮熟後唔好即刻食,要等無咁熱,最好微暖才食,冰凍嘅嘢都唔好食。

7) 可以做運動嗎?
答:可以,我每星期都會係冷氣房內做個半鐘嘅瑜伽,並且每日食晏後都會去商場逛半小時。

8) 平時用咩清潔護膚品及化妝品?
答:因我皮膚特別容易敏感,所以已無再用化妝品。至於平時洗面仍用緊CeraVe Hydrating Cleanser 及 Moisturizing Lotion作保濕,用緊嘅無敏感就唔需要轉其他,因為成日轉用唔同嘅牌子,反而仲會令皮膚難適應及更易敏感。


買唔到CeraVe Hydrating Cleanser嘅玫友們,我會建議去藥房買Aquanil Cleanser。




9) 有無用防曬搽面?
答:因我皮膚特別容易敏感,所以無搽任何防曬乳,唯有每日都戴把縮骨遮出街,用嚟遮太陽,當然如果太曬就最好唔好出外,盡量留係有冷氣嘅地方啦。

10) 對付玫瑰痤瘡,彩光及激光有無用?
答: 我未試過,所以亦唔知有無用,不過聽過好多玫友講,開頭都幾見效,不過過一段時間後,玫瑰又再出現返,所以想做嘅朋友可能要再問多啲試過嘅玫友啦。

11) Wechat是否有玫友群組?
答:我Anita暫時都無開任何有關玫瑰痤瘡嘅群組,如果玫友有嘢想問,歡迎留言,而我唔開群組嘅原因係唔想有人扮玫友入群組做推銷,利用玫友嘅無助心情而搵錢!

12) 情況穩定後,可以唔需要再戒口?
答:情況穩定後,依然需要戒口,所有容易令塊面紅嘅源頭都要繼續避開,否則都係會再見到玫瑰!

13) 可否分享藥方?
答:雖然病徵一樣,但係因每個人嘅體質都唔同,所以唔好意思,我係唔會公開藥方,希望大家可以體諒!🙏

14) 塊面好熱,是否要立即洗面降溫?
答:每日最好只係早晚各洗一次面,唔好一熱就洗,否則好易乾,而引致濕疹或敏感。

15) 可否又食中藥又食西藥?
答: 我個人就唔贊成咁做,除非兩位中西醫都覺得有此需要。

16) 以前啲濕疹仲有冇再發?
答: 暫時都無,以前容易出濕疹嘅位置,每次沖涼後都一定會用甘油保濕,仲有沖涼唔好沖太熱嘅水,而且唔好沖太耐,咁就無咁易再見到濕疹嘅出現啦。

17) 點解成日會眼紅及眼臉有油脂分泌?
答: 玫友眼睛會比一般人容易乾及紅,所以要滴滋潤眼水,至於眼臉位置的確比一般人多油脂分泌,建議每日用沾濕(蒸餾水或暖水)嘅化妝棉抺眼臉,可以抺走眼睫毛上嘅塵及眼臉油脂,大大減低眼部發炎嘅機會。




18) 如果睇中醫需要留意啲咩?
答:以下係我於睇中醫等攞藥時睇到嘅“看中醫需知八則”
[1] 就診前不要化妝
[2] 就診前不要吃會染苔的食物
[3] 就診前不要清理舌苔
[4] 不要剛吃完飯立即就診
[5] 就診前應該先休息片刻
[6] 不要頻密繁的換中醫
[7] 禁止自行添加藥材於藥方中
[8] 於中藥療程中飲食宜清淡



總結:
玫瑰痤瘡係唔會影響身體健康嘅,患者行得、食得、瞓得…,比起瞓係醫院嘅好多病人已經算係好幸福,所以唔好傷心及灰心,覺得自己好慘成日唔敢見人,每次照鏡都會喊嘅玫友們,我都會建議唔好成日照鏡,一定要放鬆心情,唔好成日唔敢見人而唔出街,一定要多啲走動,行下商場,最介意塊面嘅永遠都只係自己,其他人見到都唔會有任何反應,所以想快啲脫離玫瑰,自己才是最主要嘅主診醫生!記住所有引致面紅嘅源頭,都要避開及記住戒口等,睇緊中醫嘅一定要有耐性,唔好成日轉醫師,咁先至可以快啲脫離玫瑰!亦唔好成日轉護膚品,小心一啲不實嘅傳銷員,以免浪費金錢!才可以完全擊退玫瑰,希望玫友們加油!


42 則留言:

  1. Anita妳好, 多謝妳的update. 我看李醫C到下周初已達2個月了. 8月時仍未受控, 很反覆! 9月進入第3周感覺開始可以. 我的玫瑰朋友一向是沒有大粒瘡, 只有臉紅+數粒暗粒, 但紅是明顯的, 很紅時會痛. 我成日笑自己人形紙扎公仔通街走! 現時臉上已沒有暗粒, 紅仍存在, 但是淡了點, 不會痛. 臉上感覺比上一個月C 服點. 希望進入第3個月的中藥治療會更進步有好成績. 看中醫的朋友們, 大家要堅持有耐性地努力, 不要放棄與失望. 在這, 祝玫友們中秋快樂, 大家早日康復. 荃玫上.

    回覆刪除
    回覆
    1. 荃玫你好呀!好開心又見到你個名,哈哈哈哈,荃灣玫友,多謝你嘅留言,加油呀!我都在此祝大家早日成功脫離玫瑰,日日都開開心心,中秋節快快樂樂!😁

      刪除
  2. Anita 妳好, 又是荃玫月況報導: 差不多完成第3個月中藥治療, 這個月內, 本是維持平衡, 但在上周內, 臉紅加深了及帶點微痛及出暗粒. 微痛了2天左右不痛了, 紅仍在! 因轉天氣, 李醫師也給我轉了配方, 叫我留意有甚麼變化. 有提及以上情況給醫C知, 他說是轉季, 會有變化! 也差不多吃了3個月中藥, 臉仍紅, 簡中出暗粒, 而我也開始有點心慌了, 忍不著問李醫C, 臉上的紅會否長留在臉上, 不會退, 不會好! 醫C說一定會有改善, 怎麼不會好! 其實我是怕自己吸收力慢, 不及別人般吃藥快見效, 又或是不吸收, 永不見效! 更怕是臉上紅絲永不退! 當再見臉紅, 就想會否之前吃過了的中藥前功盡廢!

    回覆刪除
    回覆
    1. 荃玫你好,你嘅問題我亦試過,我亦可以好肯定轉季真係會令玫友嘅皮膚變差,但係請你放心,因為我哋有飲過中藥,你會發覺出嘅粒粒會比之前快謝啲,至於紅就真係要比多啲時間,才可以見到局部地慢慢退紅,當然見到有好嘅反應,亦不能鬆懈,自己仍要繼續留意日常飲食及生活習慣,避免再見到玫瑰嘅成長!
      仲有我亦認同每個人對中藥嘅吸收反應未必會一樣,可能有啲人會好快見效,有啲會比較慢,但係我就覺得之前飲咗嘅中藥,係唔會前功盡廢嘅,相反如果唔係飲咗呢幾個月中藥,可能玫瑰已長大咗,更難控制咗,所以我覺得你唔好太擔心,要放鬆心情,做足補濕,期待你嘅好消息!💪😉

      刪除
  3. Hello Anita, 吃畢第4個月中藥了, 未見大躍進 , 仍未邁向白白淨途上! 最近溫度C 服, 皮膚也是C 服的, 只是臉上紅絲仍在, 簡中有粒, 在悶焗的環境仍是變得更紅! 當每個月頭開始, 在期待看見進步, 一個月完結, 見到沒多大進展, 心有點失落的. 又要耐心繼續, 看中醫的路途真是漫長.

    在這, 祝Anita 有個開心聖誕及除夕, 2018 萬事愉悅. 荃玫上

    回覆刪除
    回覆
    1. 荃玫你好,時間真係過得好快,最近溫度真係舒服,晏晝食飯後,我都可以出街散下步,唔使成日行商場啦,不過都要避開陽光,心情亦一定要放鬆,千祈唔好俾情緒影響病情,天氣就唔到我哋控制,但情緒就可以,所以你亦要每天開開心心!得閒可以去行下山,加油呀!
      在此亦祝荃玫“聖誕快樂,新年進步!”Anita上

      刪除
    2. 我2月開始睇, 到9月時忽然間發現塊面好滑, 一粒瘡都無, 都而家都無爆過一粒瘡, 只係仲有啲紅, 真係安樂哂

      我覺得紅真係唔係問題, 痤瘡先麻煩, 又痛又腫, 比啲耐性, 同埋多啲留意吓自己既致敏源係邊, 例如我換過哂新既床舖, 拆左窗廉(因為太容易積聚塵暪), 先發覺訓教時塊面舒服左好多, 同埋腸胃暢通都有幫助既, 耐心啲, 繼續努力加油!

      刪除
    3. 多謝Ann Wong嘅分享🙏😊

      刪除
  4. 多謝Anita, Ann Wong 的鼓勵. 我會努力. 我都有感覺枕頭都係好大影響. 加上我睡覺時喜歡左轉右轉, 臉會貼著枕頭的. 每次當臉貼枕頭時, 起床時便會有一粒粒細紅的蒼, 隔幾天便消失. 今早都有, 而且明顯左及大粒左. 一看pillow 內裡, 已經發黃了, 需要更換. 同事教, pillow case 內再加上一個pillow墊, 隔一隔, 比起只用 pillow case 更清潔.

    回覆刪除
    回覆
    1. 我原本都係墊2個枕袋的, 但發覺塵暪太利害啦, 之後係sogo專賣防敏寢具既counter買左個高密度防塵暪既枕袋, 感覺唔同哂, 如果你情況無改善, 可以考慮吓

      刪除
    2. 荃玫和Ann,真係好多謝你兩位嘅分享,間中我都有一兩粒痤瘡,所以等我得閒都去sogo睇下防塵蟎枕袋先,再此預祝大家聖誕快樂!😁

      刪除
  5. 講開又講, 擔心臉紅不退, 是因為一個西醫解釋過, 因為臉內的血管擴張未能正常地收縮引起臉紅, 如空氣內有污垢粒子, 便很容易藏在擴張的毛孔內形成痤瘡. 昨天看李醫C, 他都說是對. 他說退紅是沒咁快的, 先清痤瘡, 後調節血管擴張問題, 一步一步來, 如果連紅都無, 就已經痊癒了. 我E+ 一焗都會立即紅, 最早期, 就連坐於地下, 頭向下看書, 起身時都會臉紅. 所以害怕.

    回覆刪除
    回覆
    1. 認同李醫師所講,先清痤瘡,紅就一步一步嚟,只係時間問題,所以大家都要有耐性,人多焗嘅地方盡量唔好去,因為除咗容易面紅,仲好容易感冒,所以一定要小心保重身體呀!

      刪除
  6. Hello Anita, Ann: 大家好, 新的一年, 事事需要正面些, 祝大家身體健康, 皮膚美美. 荃玫也完成了半年藥, 仍然努力中. 你們的又如何,一定要加油, 一定會好. 好, 好, 好.

    回覆刪除
    回覆
    1. 荃玫你好呀!時間真係過得好快,我依家穩定,簡中一個月會去搵醫師一次,哈哈,增強抵抗力。
      多謝你嘅留言,亦承你貴言,希望大家新嘅一年,身體健康,皮膚美美!加油!💪😁

      刪除
  7. Anita 你好,我有玫瑰痤瘡都有一段長時間了,都看了很多中西醫師但都未有好轉,看了你以前的留言說不要用風扇宜宜接吹面,但我唔用唔得,因為塊面一變大紅的時候我就會覺得焗,一焗就好易會暈,可能係我身體差!
    所以都想看一看李醫師,希望可以脫離要長開風扇的日子。
    可加你wechat嗎?
    我id係kathylochan

    回覆刪除
  8. Halo Anita~ 謝謝您一直嘅分享,我不停都有follow 開您個post,玫瑰痤瘡呢個病我已經差不多一年拉,冇查過類固醇,西醫淨係睇咗兩個月,一直睇咗個好貴好貴嘅中醫,維持左三個月都唔見有好轉,好怕之後有疤痕,好灰心唔想做激光,仲成日都生係右頸下面一大堆,可唔可以加你wechat想瞭解多啲有關於呢個病?我id係DearrMEI Many thanks!

    回覆刪除
    回覆
    1. 你好,首先唔好太擔心,一定要放鬆心情去對待玫瑰,情緒會好影響呢個病,我睇中醫都睇咗超過一年,所以睇中醫一定要好有耐性,如果覺得三個月都無進展,我會建議你去睇東華皮膚科中醫,因為我相信佢哋對此病有一定嘅認識及診症經驗。所以你唔好灰心,只需要耐性,一定可以好返,放心!!
      就快新年啦,在此預祝你身體健康,玫瑰快啲離開!😆

      刪除
  9. Hello Anita ,我叩叫Sharon, 我有玫瑰痤瘡都有一段時間了,都看了很多中西醫師但都未有好轉,每天被紅痕乾困擾,上半身亦會時有發熱情況,令我情緒十分低落沮喪,常發惡,做事失去了動力。
    可以加你wechat瞭解和分享多些有關於這病?
    我id係Sharonwny
    感謝!

    回覆刪除
    回覆
    1. Sharon,希望你都可以快啲好返,加油!

      刪除
  10. 可否加我WECHAT Phoebe_lau1009 , 之前曾留言,有呢個病都1 年半了, 最近惡化得好嚴重

    回覆刪除
    回覆
    1. 當然可以啦,希望你可以快啲好返,加油呀!唔好灰心!

      刪除
    2. 不過你俾嘅id搵唔到你呀😅

      刪除
  11. 你好!好耐無留過言,先講下自己情況,睇左李醫師己都有八個月,情況略有改略,不過呢幾日開始熱,塊面就差d,比較紅,最慘係原本用開枝防曬已經無再出,而加就無防曬用所以紅得勁左,想問下Anita 可點搞?同埋我想問下你本身皮膚係咪都屬白淨底?

    回覆刪除
    回覆
    1. 你好,呢幾日嘅溫差變化真係好大,過幾日又會轉涼,對皮膚有問題嘅人嚟講,真係比較辛苦,而我哋玫友就要留意天氣嘅轉變,搽潤膚嘅時候,亦需要有所改變,例如:春季開始潮濕,就要改搽lotion,而唔搽cream。
      至於防曬方法,因為我皮膚實在好易敏感,亦唔敢亂試任何防曬產品,所以平時出街都只會帶把縮骨遮,用嚟遮陽光,我嘅皮膚都算屬於白淨底,好易曬黑,亦好快白,不過好多年前皮膚醫生都叫我唔好搽防曬,因為佢都睇得出我特別易敏感,所以我覺得你買唔到嘅話,都唔需要太擔心,可以慢慢再搵,暫時你出街可以用帽或雨傘先,記住天氣開始濕熱,我哋就要更加放鬆心情,唔好俾情緒影響病情!
      希望你可以快啲好返,加油啊!等你好消息!!

      刪除
  12. Hello Anita, 荃玫呀! 看了李醫師 7個月了, 進展不過不失, 有時紅d, 有時看上都算OK. 持續keep 著紅的臉. 這2天皮膚差了很多, 紅+粒粒muk都有齊! 同事看見沒問, 只是望多幾眼! 我的解決方法是不理, 也做不了甚麼! 只好讓臉上紅 +粒自己減輕, 經驗需要1周左右. 本身不太愛塗防曬, 不想放太多東西在臉上, 不C 服. 只是在陽光極猛烈下又或是戶外工作才塗上防曬. 最近有一個體會, 因為工作需要用PC, PC monitor都會散發熱力, 這些熱力也會影響臉上發熱. 我會開著小風扇, 向PC monitor 方向吹, 不是向自己吹, 這也會有幫助. 當然, 若塗上了防曬, 防曬可阻隔PC monitor 的熱力對臉上的影響, 便不用開小風扇了. 所有玫友要加油, 當失望灰心無助之際更加要努力speed up 自己.

    回覆刪除
    回覆
    1. 荃玫你好呀!真係好開心及好多謝你嘅分享,加油呀!💪😆

      刪除
  13. 回覆
    1. 多謝你嘅支持!🙏🙏😄
      祝你身體健康,生活愉快!

      刪除
  14. hi,Anita.我昨天都發現自己患左玫瑰痤瘡,我依家都唔敢出門,因為我塊面真係好嚴重

    回覆刪除
    回覆
    1. 你好,其實香港嘅玫友人數真係唔少,你唔好太擔心,亦唔好唔出街,一定要學識放鬆,如果越介意就越難好,雖然玫瑰唔能夠斷尾,不過只需要留意日常飲食,生活習慣及中藥調理,以及最緊要有耐性地去治療,當好返後,不能鬆懈,照樣要留意日常生活飲食習慣,記住要當玫瑰係朋友,暫時少啲照鏡,天氣熱,唔好行出街,多啲去商場散步,加油呀!唔好灰心,一定可以好返架!💪😊

      刪除
  15. 你地葛分享真係好有用,讓我對呢個病了解多左。昨天有朋友介紹話用沙棘排毒,叫我試下,唔知有冇玫友試過呢個方法?

    回覆刪除
    回覆
    1. 你好,我個人就未用過沙棘排毒方法,暫時亦無聽過其他玫友用過。😅

      刪除
  16. Hello Anita, 好ma? 仍有看李醫C ma? 荃玫上周開始不太好, 上班前塗了防晒, 臉就紅腫起來, 加上痕, 之後幾天像火燙般, 感覺極乾及缺水, 有脫皮, 感覺很不C服! 今天臉沒那麼紅了, 燙的感覺減輕了, 但感覺仍是很乾及缺水. 防晒不敢再塗上, 現在唯有等皮膚自己修服. 很不開心!

    回覆刪除
    回覆
    1. 唉呀!荃玫你好,睇到你嘅留言,完全理解你依家嘅心情,其實我塊面嘅皮膚都係超級容易敏感,所以一直都唔能夠搽防曬,唯有出街用遮或帽擋紫外線,依家我嘅情況尚算穩定,大約一至兩個月會去睇李醫師一次,每次攞幾日藥粉返屋企飲下,當保健。
      你依家嘅情況,我建議你每日早晚洗面後,隨即搽上保濕,唔好成日照鏡,放鬆心情,皮膚好快就會無事,期待你嘅好消息,荃玫加油呀!💪💪

      刪除
  17. Anita 妳好,很久也沒在這處留言了。 到11月為止,荃玫再不用C doctor 了,醫生說可以停。 只是臉上一熱時仍會是發紅,但很快就退下來。平常日子看上也可以,只是小小微紅。醫生說就會是這樣子! 其實聽到這翻話是不開心的!
    妳呢? 可以控制得宜ma? 一熱時會否起紅? 昨天在萬O 看見Cerva 有售,size比以往的細小小, 有洗臉及塗臉的lotion, 大家不用到iherb 了。  

    回覆刪除
    回覆
    1. 荃玫你好呀!真係好開心好開心見到你留言,仲而且係好消息,我都停咗睇醫生啦,暫時都控制到。就快聖誕啦,哈哈,提早同你講聲“聖誕快樂呀!”😁
      係呀,我都見到萬寧及屈臣氏有得賣,雖然細支啲,不過點都方便啲。

      刪除
  18. 你好.請問可以加我wehat 傾嗎? 已有玫瑰2年,想問問醫師資料...id: waitingem

    回覆刪除
    回覆
    1. 哎呀!唔好意思,遲咗幾日至睇到。
      加WeChat傾,當然可以啦。

      刪除
  19. 你好!請問可加我WeChat ?我也是玫友,想請教你

    回覆刪除
    回覆
    1. 你好,請你俾個id俾我,我可以加你,不過我要等得閒先至可以覆你🙏😊

      刪除